Föreläsning :)

Idag slutade jag tidigt då vi var på en föreläsning om gubbar som lurar tjejer på nätet .
Jättebra var han att lyssna på !
Han och hans företag jobbar just med det och hjälper även ungdomar som vill ha hjälp eller råkat
ut för pedofiler . Det jag menar att han pratade om är typ sånna gubbar som skriver att dom är 14är fast är 45 år
och chattar med ungdomar . Usch ! Det var ju någon tjej för et halv årsen typ som fick ett meddelande
på facebook av en kille att hon var snygg och frågade då om hon ville bli fotograferad .
Han sa ju då att han var flick fotograf men det var han ju naturligtvis inte !
Utan han tog ut hene i skogen första gången dom skulle ta bilder och tjejen kom alldrig hem igen .
Han hade ju mördat henne !
Det är lite sånt som han killen vi lyssnade på idag och hans företag jobbar med .
Företaget är ute på ungdoms sidor på nätet och skriver att dom är tjejer i ungeför 14års ålder och chattar då med just dom gubbarna som är pedofiler !
Och sen då tillslut så avslöjar dom ju att dom faktiskt inte är en tjej på 14år utan ett företag .
Jättebra var föreläsningen och killen som pratade var jätte rolig att lyssna på också !
Han skojade och så !
Så det var br att lyssna på honom och att man verkligen förstår vad man kan råka ut för på nätet .

Nog om det !

Lite senare så åkte vi till 421 och shoppade på hm haha jag köpte en topp och ett par svart byxor .
Jag visar bild imorgon tror jag :)

Imorgon så ska jag cykla upp till sisjön då vi ska orientera där !
2 och 2 ! Man gör det i 7:an 8:An och 9:an på våran skola .
Och i 9:An så får man springa själv så det gäller att träna på att läsa karta haha :)

Vi springer rätt tidigt så jag slutar tidigt även imorgon då man får gå hem när man är klar :)

Skriver mer imorgon :)

:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0