Kirurgtejp över naveln :)

Hej ,
Nu har jag vart i stan 3 dagar i rad haha :)
Imåndahs så vr jag där med en kompis jag inte träffat på typ 2 år och även i tisdags var vi där igen .
Och idag så var jga där med mormor :) Men det är alltid trevligt :)
Så jäkla varmt idag bara .
Och så är det ju Gothia cup här i Göteborg satt i tisdags så gick vi ner till heden och kollade lite .
Shit va mätt jag var idag när vi kom hem från stan jag åt en panini med mozarella och tomat
den var jättegod :) Sen åt jag en äpplepaj . Gud va mätt jag vart sen ! :)

Imorgon blir det att åka till pappa . Och då blir det nog att sitta på hans resturang .
Eftersom att han måste jobba och vi vill ju träffas så då får det bli så på sommaren .

Jag har börjat att spara till lite längre naglar nu för jag tänkte att jag skulle ta min depend penna so mman gör frans
manikyr med och då är det no snyggare om man har lite längd på naglarna iallafall .
Annars trivs jag bäst med korta naglar faktiskt . Typ satt man inte ser nageln .
Men men ...

Jag tänkte på det när vi var ute och seglade , Det är ju som en flytande sommarstuga ju .
Om man inte brukar åka båt så tänker man ju faktiskt inte på det . Men man har ju allt som man har i en sommarstuga . Ja, förutom dusch eller ja , vissa båtar har ju dusch det beror på hur stor båt man har .
Men annars så kan man ju göra allt som man kan i en sommarstuga . Jag måste säga att det är väldigt rogivande att segla . Man blir liksom ett lugn i en på nåt sett tycker jag . Har ni seglat ? Vad tyckte ni ?
När vi seglade hem så  vart det 3 meter höga vågor så det var lite gungit men det gick . Jag blev faktiskt inte åksjuk . Jag tycker att jag blev trött av att sitta där för det blev ju so men vagga haha :) Men min syrra blev lite grön i ansiktet ett tag där men det gick endå bra . Jag kände bara av det lite när vi seglade från styrsö till saltholmen för då ösregnade det och vi gick då ner i ruffen och då mådde jag illa när jag satt där nere så jag gick upp igen i ösregnet haha :)
Men jag har ju heller alldrig vart åksjuk när jag åkt bil och så och det är jätteskönt !
peppar peppar ta i trä :) haha :)
Men han vi seglade med sa att om man är åksjk så ska man sätta kirurgtejp över naveln för då mår man myket bättre . Och min syrra testade det och det hjälpte faktiskt . Testa ni med om ni är åksjuka när ni åker båt ! Vet inte om det funkar när man åker bil och är åksjuk dock men men ... :)
Det är sån plast kirurgtejp . Man ndrar ju bara hur det kan funka ? Har någon av er hört det någongång ?
Skriiv gärna och berätta om ni seglat och hur ni tyckte det var :)
Detta vart ju första gången som jag seglade och jag tyckte det var jättemysigt :)

Gud va jag tjatat nu haha :)
Någon som orkat läsa igenom allt eller ? haha :)



:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0